Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta se realno može očekivati posle promene vlasti u Crnoj Gori

Komentari (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 03 septembar 2020 09:43
penzioner Cviko,
Pobeda jeste pobeda ali pred pobednicima je trnje od mafije i međunarodnih faktora. Tu se sve ne može raditi brzo, preko kolena ... U mnogim stvarima mora se raditi polako i sistematski. Istovremeno mala brzina je velika mogućnost da poraženi napadnu... No u svakom slučaju ova pobeda je omogućila da se danas u Crnoj Gori lakše diše. To omogućava da se napune pluća i krene preko trnja ali dobro obuveni. Neki se zalažu da se odmah ukine granica. predlog je dobar ali u današnjim uslovima neostvariv jer bi to otvorilo put za migrante što bi za novu vlast predstavljalo veliki problem a tu je i mafija. U ovim uslovima dovoljno je da se ostvari opušteniji prelaz granične linije. To prelaženje bude granice treba da bude na nivou zaustavljanja vozila na zahtev saobraćajnog policajca radi provere.
Preporuke:
29
4
2 četvrtak, 03 septembar 2020 10:02
Nikita Panin
Koji “crnogorski jezik” ? Ajte molim Vas...
Koje osobenosti i razlike ima taj jezik u odnosu na srpski?
Ko je pisao na tom jeziku?

Šta će pogrešiti ta buduća Vlada ako postavi referendumsko pitanje svom stanovništvu o priznanju “kosova” ?
Preporuke:
43
7
3 četvrtak, 03 septembar 2020 10:36
svaka čast
Kao i obično. Odličan, realan i trezven tekst Nenada Pivaša. I odlična analiza situacije posle političkog zemljotresa u CG.
Preporuke:
34
5
4 četvrtak, 03 septembar 2020 10:52
B.S.
U narednih godinu dana je najvažnije demontirati Đukanovićevu hobotnicu - pročistiti biračke spiskove, dati pravo glasa svim državljanima, ući u policiju, sudstvo, tužilaštvo i službe.
To će za posledicu imati više krivičnih prijava za kriminal i korupciju, počeće prebezi i izdaje, podići će se krivične prijave protiv Đukanovića, na televiziji će biti prikazana njegova nepočinstva, namignuće se italijanskom tužilaštvu da aktivira optužnice za šverc.Sve će to da Đukanovićev položaj učini neodrživim, te nema načina da on preživi 2021. godinu.
Što se tiče krupnih političkih pitanja, one dolaze na red posle toga. Kada zbog pročišćenih biračkih spiskova i dobijenog prava svih građana Crne Gore da glasaju srpske partije počnu da dobijaju 50& glasova, e tada će se postaviti pitanje priznanja tzv. Kosove, NATO pakta itd...
Preporuke:
49
5
5 četvrtak, 03 septembar 2020 12:21
Ključ
. Zbog toga je značajna i uloga Dritana Abazovića.


Mislim da se Milo Đukanović i njegova kolacija nisu uopšte predali i sledi težak put za trenutnu "pobedničku koaliciju" koja pretenduje da uspostavi nivu vlast u Crnoj Gori, a mnogo je razloga za skepticizam, da će do te vlasti uopšte doći a još više koliko će ista trajati.
Najveći "udar" će upravo pretrpeti Dritan Abazović , već ga Albanci (Azem Vlasi i dr), "savetuju" da ne ide sa Srbima u vlast, dalje ma koje "strateško pitanje" kao što su "Kosovo, NATO pakt, EU", će srušiti koaliju ukoliko se i uspostavi, ukoliko prethodno Dritan Abazović ne doživi unutarstranački puč, i bude smenjen za čela svoje stranke, jer albanska politika na Kosovu i Albaniji je nažalost protiv njegova ulaska u koaliciju sa Srbima. Ne treba zaboraviti da Albanci u Crnoj Gori nisu "politički nezavisni" od albanske politike na Kosovu i Albaniji. Daj bože da se konačno ostvari srpska pobeda, ali Albanac "drži ključeve" te pobede i poraza.
Preporuke:
27
5
6 četvrtak, 03 septembar 2020 12:29
siniša
Realno se može očekivati da u okvirima već postojećim zakona, međunarodnih ugovora i možda čak i prakse sudije počnu da sude malo poštenije, tužioci da gone kriminalce, a policija da ih hapsi.

Što se Srba tiče, realno je i možda maksimum da će biti više zastupljeni u državnim organima i da će se dozvoliti đacima da se izjasne koji će jezik da uče u školi. Odnosno da će moći da uče srpski da pišu ćirilicom.

Više od toga nije realno.

Najveći problem se zove navika, a navika je od ljubavi jača.

Gosdinama, ako ne i decenijama građevinske inspekcije, saobraćajne, opštinski organi izdaju potvrde za gradnju, posao, ili nešto drugo na osnovu toga što su plaćeni. Moguće da oni i ne znaju drugačije da funkcionišu. Izbetoniraju deo mora i plate nekome u opštini. Oni tako žive.

To je vrlo teško promeniti.
Preporuke:
20
2
7 četvrtak, 03 septembar 2020 12:34
Ključ
Milo Đukanović potencira priču da je ova "kolacija Dritan Abazović Albanac i Srbi", vezana za Kosovo, po principu "daj Kosovo, vrati Crnu Goru"? Koliko je ta priča tačna ili nije tačna pokazaće se na sudbini i trajanju kolacije? Ukoliko "zariba" u pregovorima o Kosovu "zaribaće" i u Crnoj Gori i ruši se kolacija (ukoliko se i uspostavi)?
Preporuke:
15
4
8 četvrtak, 03 septembar 2020 12:49
Dragan R
@B.S.
1.
Potpisujem sve što ste napisali. Sve sem zadnje rečenice. Da sam na mestu CG opozicije vaše prve dve rečenice bi mi bile osnova programa rada nove Vlade. Problem je u tome što u ovoj formuli za uspeh postoji više nepoznatih. Prva je kako će funkcionisati i koliki kapacitet za ozbiljne odluke će imati Vlada koja ima većinu od samo jednog mandata? Druga je sastav pobedničke većine. Tu većinu čine tri raznorodne koalicije od kojih je svaka za sebe dovoljno "šarena" i komplikovana. Pogledajmo "najjaču" od tri pobedničke koalicije "Za budućnost Crne Gore". Čine je koalicija DF (koalicija u koaliciji koju čine PZP, NSD, DNP., nestranačke ličnosti), partije SNP, NP i Prava Crna Gora i nestranačke ličnosti. Treća nepoznata je strani faktor. Po prvim utiscima čini se da je Zapad pustio niz vodu Mila. Uradio je sve što treba za njih i samim tim su nestali razlozi da svojim autoritetom (naravno i silom) pokrivaju njegovu samovolju i banditizam.
Preporuke:
12
3
9 četvrtak, 03 septembar 2020 13:08
Ključ
Dalje, Milo Đukanović je predsednik Crne Gore, sa mandatom do 2022 godine, a sa te pozicije, plus "duboka država" , može mnogo toga učiniti da "sruši" eventualno vladajuću koaliciju bez njegovog DPS-a. Dalje "strateška pitanja", o tome ni u primisli (NATO, EU, Kosovo, referendum o ujedinjenju sa Srbijom), a upravo za to je glasala većina glasača? Ukoliko toga be bude, sledi politička "erozija" i razočarenje glasača?
Daj bože da srpska koalicija ostvari strateške ciljeve, ujedinjenje sa Srbijom , makar kao prelazno rešenje dvojna državljanstva za Srbe, izlazak iz NATO pakta i dr, ali teško, jako teško, jako teško "ključ" svega toga "drži Albanac".
Preporuke:
9
9
10 četvrtak, 03 septembar 2020 13:18
Dragan R
@B.S.
2.
Kao što napisah Zapad je verovatno pustio Mila niz vodu ali je velika zabluda ako neko misli da će pustiti novu vlast da sama kreira politiku CG. Bojim se da će pobednici ovih izbora postati i ostati (neko duže vreme) vlast samo u slučaju ako se pridržavaju agende koju je sprovodio i Milo. Ukratko, to znači članstvo u NATO, zapadna politika prema svima, a naročito prema Rusiji i Srbiji, evropske integracije i ako ne gašenje ono marginalizacija SPC u CG. Tu dolazimo do vaše poslednje rečenice koju nisam mogao da podržim iako bih voleo da ste u pravu. Činjenica je da bi u zaista demokratskim uslovima srpske partije dobijale na izborima 50% i više glasova, ali uz spoljnji faktor koji takvo nešto neće dozvoliti, sumnjam da i među samim pobednicima postoji stvarna volja da se takvi uslovi stvore. Iskreno ne mogu da zamislim etničkog Albanca Dritana Abazovića koji se bori za nešto što će za rezultat imati srpsku većinu u parlamentu CG.
Preporuke:
17
4
11 četvrtak, 03 septembar 2020 13:32
Dragan R
@B.S.
3.
I za kraj, sve i da se stvari odvijaju onako kako ste vi napisali i da na nekim narednim izborima u CG srpske partije dobiju 50% ili više glasova, što je, ponavljam, u zaista demokratskim uslovima realno, nema ništa od pokretanja pitanja priznanja "Kosova" i članstva CG u NATO. Možemo da zabijamo glavu u pesak kao Noj koliko hoćemo ali je žalosna realnost da je i sama Srbija pred priznanjem "Kosova" i da je debelo zagazila u NATO integracije, tako da će vrlo brzo ta pitanja biti bespredmetna za CG, ko god tamo bio na vlasti. Naravno, sve napred napisano ne znači da ne podržavam promene koje su se desile u CG. Ako ništa drugo primiriće se besprizorna hajka na sve srpsko u CG koju je Milo pokrenuo i ljudi će moći bar delom da vrate sebi mir i dostojanstvo, a to nije malo.
Preporuke:
16
6
12 četvrtak, 03 septembar 2020 15:03
Videćemo
Daj Bože da su optimisti u pravu. Mada: AKO se formira vlada bez DPS-a, MOŽDA će biti makar odloženo otimanje crkava. Možda. Sve ostalo je već sasvim neizvesno. Zaklinjanje u EU i NATO već unapred sasvim sužava opseg delovanja; dakle, neće se raditi ništa što bi se moglo ne dopasti Zapadu. Osim toga, između Dritana i DPS-a zapravo nema nikakve ideološke razlike; Dritan jedino ima primedbe na kriminal u DPS-u. Ne znam ima li smisla uopšte govoriti o povlačenju priznanja Kosova, kad će i Srbija uskoro makar de facto - još više izričito nego sada - priznati Kosovo.
Preporuke:
11
2
13 četvrtak, 03 septembar 2020 15:07
Splićo
Slažem se s autorom teksta. Izborni rezultat je pretjesan, što onemogućuje vođenje politike koja ne vodi računa o stavovima građana naklonjenih novoj opoziciji. Štoviše, gledajući pojedinačno stranke, Đukanovićeva stranka je osvojila najviše glasova građana. Stoga je važno, radi stabilnosti nove vlade, a time i države, da nova vlast bude umjerena i ne mjenja previše. Sasvim je druga stvar kada neka politička opcija osvoji premoćno vlast. Ovako postoji mogućnost za skore nove izbore, ne bude li nova vlast igrala mudro i oprezno.
Preporuke:
13
6
14 četvrtak, 03 septembar 2020 15:43
Ključ
Režim Mila Đukanovića, nema nameru da se preda, a na koji način će učuniti sve da "slome" Dritana Abazovića, neka svako pogleda i posluša i izjave Mila Đukanovića i celokupnu "priču" iz TV priloga, link

https://youtu.be/N7yh43OO618

Da opasno se "potpaljuje" u Pljevljima, ko je sledeći?
Preporuke:
7
1
15 četvrtak, 03 septembar 2020 15:50
Ključ
Samo da zaključim, sve ovo što sam pisao. Ukoliko Dritan Abazović izdrži sva ova podmetanja, pritiske i drugo što se može očekivati i ostane čvrsto uz Srbe ili ke "veći" politički Srbin od bilo kojeg drugog Srbina u Crnoj Gori ili je to ipak "dil" srpske politike iz Beograda sa albanskom politikom u Tirani i Prištini, po modelu "Albancima Kosovo, Srbima Crna Gora"? Šta je od toga, pokazaće vreme? Ili je Dritan Abazović samo čovek koji ima političke principe i drži datu reč?Pogledajte kako se medijski vodi "hajka" na Dritana Abazovića, linkhttps://youtu.be/N7yh43OO618
Preporuke:
7
2
16 četvrtak, 03 septembar 2020 16:39
Branko Pavlović
Samo dve napomene.

Za ujednjinjenje sa Srbijom ( potpuno ostavljam po strani političko pitanje da li je to dobro ili nije) Ustav CG zahteva da se "za" izjasni 60% OD BIRAČKOG TELA. Za razlaz je , da se podsetimo, bilo dovoljno 55% od izašlih na glasanje.

Ustav CG uopšte ne garantuje smostalnost ( osim kao proklamaciju) tužilaca, tako da će tu postojati mogućnost da se lakše eliminišu oni tužioci za koje se pokaže da su produžena ruka sistema Đukanovića. Nešto je komplikovanije sa sudstvom, ali je i tu Đukanović ugradio u Ustav ( a famozna Venecijanska komisija to aminovala)najveći mogući stepen kontrole vladajuće političke grupacije nad sudstvom kao trećonom granom vlasti. I sad će te odredbe moći da se kao bumerang upotrebe upravo protiv njegovog režima.
Preporuke:
14
1
17 četvrtak, 03 septembar 2020 16:55
...
Komentar dana i nije loš.Mada mi se još više sviđa komentar #penzioner Cviko, uz dodatak da prelaz granične linije jeste opušten,ne znam gde je doživeo neprijatnosti.Ja nisam,kao ni na prelazima za Bosnu,Hrvatsku,Bugarsku,Grčku,Mađarsku.Više sam gnjavaže i šikane doživeo na Vučićevim graničnim prelazima ka tzv.Kosovu,iako nisam provocirao.
Kao neko ko nije strana u sporu,ko gleda sa strane,moram da kažem AKO.kao u svojim prethodnim komentarima.Ako se formira vlada,(a to mora brzo)ako se preuzmu ključni resori,"kasa"i"pendrek",ako se većina održi...Priča autora komentara o i u brojkama je varljiva.Verujte,poznajući običan narod,mentalitet,odnose,ako opozicija formira vladu,koliko sutra će se ljudi izjašnjavati da su oduvek bili protiv DPS-a,kako poštuju crkvu,kako su ustvari srbi,kako su znali da je Milo lopov.
Takođe, čitaoci ne znaju da recimo Abazovićeva ekipa ne priznaje Ulcinj kao crnogorski grad,da je na tzv"soroš"liniji itd.Akcenat treba biti na kriminalu,ne na anti i za "srbizam
Preporuke:
12
2
18 četvrtak, 03 septembar 2020 18:09
penzioner Cviko,
@...,
Ima više od dvadeset pet godina da nisam kročio u Crnu Goru, ni privatno ni službeno. Već u to vreme ja koji spadam u "osetljivije" video sam atmosferu u kojoj su stanovnici Crne Gore već tada prihvatili Milovu koncepciju države. Sećate li se one sprdnje od ekološke države. Šta imaju od toga danas? Ništa. Pradon, kriminal. Ali i pored svega, u Crnoj Gori postoje ljudi od čojstva. Njihov odnos prema uslovno kazano strancu je jedna opuštena, radosna atmosfera. Po pričama ljudi koji su u međuvremenu prelazili granični prelaz vladala je Milova diktatura i to je ono što je bilo neprijatno. Dakle prijatnost čine dobri ljudi koji su toliko dobri da im granica ne treba. Da li će takvi izbiti na površ? Ne znam a voleo bih da ih vidim.
Preporuke:
11
2
19 četvrtak, 03 septembar 2020 18:19
AgatonFonPetrović
ono što će se desiti je demontaža milogorja. za bilo šta više moraju se sačekati novi izbori. a ako se milogorje demontira, ako mediji postanu objektivni a ne gebelsovska propaganda, ako država i njene institucije ne bude lični feud koji se koristi kao oružje protov onih koji misle drugačije, sve će polako doći na svoje mesto. ali, trebaće vremena jer ni ovaj užas nije nastao preko noći pa da se preko noći može skloniti.
Preporuke:
12
7
20 četvrtak, 03 septembar 2020 18:51
Ključ
Zaista interesantan intervjuu, Dritana Abazovića, koji očigledno ostaje na kursu koalicije sa Srbima.

link

https://youtu.be/LfFZRamF3yI

Svaka čast čoveku ako izdrži "pritiske" i ostane na tom kursu.
Preporuke:
8
5
21 četvrtak, 03 septembar 2020 20:24
Peter RV
Najprije treba očistit CG od smrada Milovoga, što neće bit nimalo lako- pa onda se upuštavat u neke saveze sa drugima.
Savez sa Srbijom treba da se kondicionira promjenom režima u Beogradu koji je isto tako gadan kao onaj Milov.
Ima međutim jedan korak koji treba napravit što prije!
Kao prvi korak Crne Gore sa kojim ćemo složit svu opoziciju je izlazak iz redova neprijatelja Rusije- iz NATA!
Preporuke:
5
6
22 četvrtak, 03 septembar 2020 22:22
Ključ
Pročitajte ovo, koji pritisak na Dritana Abazovića, link

https://www.danas.rs/svet/ambasador-crne-gore-na-kosovu-pozvao-dritana-abazovica-da-spase-crnu-goru/
Preporuke:
3
4
23 petak, 04 septembar 2020 01:24
podela a ne pobeda
Bivsi Rejs Mustafa Ceric je podržao Drtana Avbazovića u rušenju Mila Đukanovića. Mnogima u regionu odgovara raspad Crne Gore. Dritan je igrač Albanije kojoj ne bi smetala kantonizacije Crne Gore. Jedino građanska opcija omogučuje njenu celovitost isto kao i za BiH. Zbog toga su mnogi srpski akademici podržavali Izetbegovića nasuprot bošnjačkim građanskim političarima. Destabilizaciju Crne Gore Cerić vidi najveću stratešku pobedu jednako kao što Amerikanci žele destabilizaciju i podelu Ukrajine a Izraelci destabilizaciju i podelu Sirije i Iraka.
Preporuke:
3
2
24 petak, 04 septembar 2020 09:46
Grdoje
24podela a ne pobeda
Bivsi Rejs Mustafa Ceric je podržao Drtana Avbazovića u rušenju Mila Đukanovića. Mnogima u regionu odgovara raspad Crne Gore. Dritan je igrač Albanije kojoj ne bi smetala kantonizacije Crne Gore. Jedino građanska opcija omogučuje njenu celovitost isto kao i za BiH. Zbog toga su mnogi srpski akademici podržavali Izetbegovića nasuprot bošnjačkim građanskim političarima. Destabilizaciju Crne Gore Cerić vidi najveću stratešku pobedu jednako kao što Amerikanci žele destabilizaciju i podelu Ukrajine a Izraelci destabilizaciju i podelu Sirije i Iraka.


Da li ste mi odgovor "na večito pitanje" zašto su srpski predstavnici u Predsedništvu BiH svi do jednog podržali Aliju Izetbegovića a ne Fikreta Abdića, plus ona Karadžićeva odbojnost prema Nijazu Durakoviću iz SDP-SK BiH "sa Alijom ćemo naći načina za dogovore, sa Nijazom Durakovićem je to nemoguće". Znači "građanska i socijaldemokratska opcija je smetnja nacionalnim opcijama?
Preporuke:
8
1
25 petak, 04 septembar 2020 09:49
Grdoje
. 24podela a ne pobeda
Bivsi Rejs Mustafa Ceric je podržao Drtana Avbazovića u rušenju Mila Đukanovića. Mnogima u regionu odgovara raspad Crne Gore. Dritan je igrač Albanije kojoj ne bi smetala kantonizacije Crne Gore. Jedino građanska opcija omogučuje njenu celovitost isto kao i za BiH.


Znači tvoje mišljenje da je Crna Gora "na putu radpada" ili "teritorijalnog preustroja" na "nacionalne entitete ili kantone", tipa Bosna i Hercegovina?
Preporuke:
4
0
26 petak, 04 septembar 2020 23:34
LIBERAL
Pristup koji autor ima je vrlo površan i sadrži nepoznavanje prilika u CG. Eventualna kohabitacija nove vlade (bez dosadašnjih stranaka) veoma brzo bi dovela do neviđenih opstrukcija a onda i rušenja tek izabrane vlade. Ukoliko prvi posao nove vlade (predizbornih opozicionih koalicija)ne bude razrješenje Đukanovića zbog gaženja Ustava (i to u periodu od kada je ponovo predsjednik tj. od 2018.godine) onda ga ta vlada neće politički nadživjeti. Medijsko potenciranje o izlasku iz NATO i povlačenje priznanja Kosova su nedostojne komentara jer nemaju blage veze sa poretkom a i Srbija se obavezala da neće forsirati kod drugih država koje su Kosovo priznale da povuku priznanje u roku od godinu dana. Takođe i sporazum potpisan u Washingtonu jasno pokazuje da je Srbija prva sljedeća članica NATO. Srbija bi najbolje pomogla ako ne bi (kao i npr. Marovića i dr.) čuvala Đukanovića još na vlasti u CG.
Preporuke:
5
0
27 subota, 05 septembar 2020 18:18
Peter RV
Opozicija ima trenutno većinu u novoj skupštini , što treba izkoristit da se izađe iz NATO-a, na isti način kako nas je Milo uveo u njega- prostim glasanjem u skupštini. Kako Milu nije bio potreban referendum taj neće trebat ni nama!
Preporuke:
5
1
28 utorak, 15 septembar 2020 01:21
Mama
Udjoh u knjižaru u cg, reko da kupim neku knjigicu na crnogorskom, kad ono ništa. Čak je i Njegoš srpsko izdanje...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner